23 Eylül 2010 Perşembe

Otomobil markalarının ilginç anlamları

Kimisi koyu Hıristiyanlık içgüdüleri ile verilmiş, kimisi milliyetçi düşüncenin ürünü, kimisi kurucusunun kızından aldığı isimler ve amblemleriyle işte otomobil markalarının anlamları…





Türktime - Salı 21.09.2010 - 13:25



M. FATİH GEDİMAN / TIMETURK
Türkiye’de ve dünyada milyonlarca otomobil sahibi ve bir o kadar da otomobil sahibi olma hayali olan insan var. Kullanıcıların beğeni ve taleplerine göre de otomobil üretimi yapan onlarca firma günümüzde dünya ticaretinde yer edinmiş durumda.
Peki hiç kullandığınız ya da almak istediğiniz araçların milyonların hafızasına kazınmış isimlerinin, kimse tarafından bilinmeyen anlamlarını merak ettiniz mi?
İşte kimisi koyu Hıristiyanlık içgüdüsü kimi milliyetçi düşüncelerle verilmiş isim ve amblemleriyle otomobil markalarının anlamları…
PEUGEOT: ASLANIN GÜCÜ
Peugeot'un asıl işi testere ve testere levhalarıydı. Bir aslan gibi "güçlü" sloganıyla satılan bu ürünlerdeki aslan amblemini Fransızlar, daha sonra ürettikleri arbalarda da kullanmaya başladı.
ALFA ROMEO: ASALETİN SİMGESİ


Alfa Romeo amblem tasarımı, İtalya'nın Milano şehri ile ülkenin soylu ailesi Visconti etrafına dönüyor... Kırmızı haç soyluluğu, beyaz zemin halkı ve köylüleri simgeliyor. Taç giymiş engerek yılanı ise soylu Viscoti ailesi'nin armasından alındı.
MERCEDES BENZ: (PATRONUN KIZININ İSMİ)
Daimler Chrysler ile ortak calısıp bir araba yapan CARL BENZ” isim bulamayınca bir tek kızı olan MERCEDES-BENZ”in ismini bu arabaya verir.
SUBARU: JAPON YILDIZI


Subaru'nun amblemi, 6 Japon araba üreticisinin birleşmesi ile ortaya çıktı. Oval içindeki 6 yıldız, bir araya gelen firmaları sembolize ediyor.
BMW: BAYERN MOTOR SANAYİ
Bayern Motor Werken. Yani Bayern Motor Waken demek Bayern Motor Sanayi


Sadece fabrikanın isminin baş harfleri verilmiş. BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nın Bavyera eyaletinden geliyor. 1929yılından bu yana uçak ve motoru üreten BMW, amblemdede üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor... Daha sonra araba üretimine başlayan BMW arabalarındada aynı amblemi kullanmayı tercih etti.
VOLKSWAGEN: HALKIN ARABASI
Wikipedia’ya göre Almanca “Halkın Arabası” arabası anlamına geliyor. Vw amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafından bulundu. Ekim 1948 yılından bu yana markanın iki harfi Almanya'nın Wolfsburg şehrini şereflendiriyor.
TOYOTA: MÜŞTERİLERE SEVGİLER
Japon firmanınn kurucusu Kirchiro Toyoda, 1937 yılında üçlü elips kombinasyonu ile güçlü markasının amblemini oluşturdu.Elipsler, araba ile müşteri rasındaki sıcaklığı, ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil ediyor.
VOLVO: ÇELİK-ÇEVİK-SAĞLAMLIK
Simgelerindeki yuvarlak ve ok simyadaki 7 metalden biri olan demiri ve sağlamlığı simgeler. İsimle logo birleştirildiğinde devinimdeki sağlamlık anlamı ortaya çıkar. İsveç'in savaş tanrıçası Volvo arabalarını, İsveç'in çeliğini sembolize eden daire ve ok süslüyor. Amblemin yaratıcısı, demir silahlarla donatılmış savaş tanrısı Merih'i simgelediği figürde, aynı zamanda markanın sağlamlığına işaret ediyor.
SEAT: YUVA
Oturulan yer, yuva anlamına gelen müşterileri ile arasında sıcak bir bağ kurmak adına bu ismi tercih etti. 90'lı yılların başında VW ile birleşmesiyle İspanyol araba yapımcısı, VW amblemin üstüne prestij, ilericilik ve dinamikliği simgeleyen büyük S harfini yerleştirdi.
RENAULT: (KURUCU SOY ADI)
Fransız otomobili Renault’un Kurucusu Louis Renault’un soyismini alan firma uzun yıllardır piyasadaki yerini koruyor. Renault baklava şeklinin bulunuşu 30'lu yıllara dayanıyor.Amblem klasik ve durgun şekli ile geleceği simgelyor. 1992 yılında küçük değişiklerle, şu an bütün Renault'larda kullanılan yeni bir tasarım yapıldı.
MAZDA: BİLGELİK TANRISI
Mazda kelimesi Perslerin Zerdüştlük inanç sistemindeki bilgelik tanrısının adının bir kısmıdır.Bu ismin tamamı Ahura Mazda şeklindedir. Bir Japon otomobili markası olarak kullanılmasının altında ise Mazdanın kurucusu Juijiro Matsuda'nın soy adının okunuşunun Mazda'ya çok yakın olması yatar.
Renault'a büyük benzerliği nedeniyle, açılan davayı kaybeden Japon araba üreticisi Mazda, yeni bir amblem oluşturmak zorunda kaldı. Mazda, kanatlarını açmış bir kartal figürünü amblem olarak kullanıyor.
JAGUAR: HIZLI KEDİ
Araba ve kedi. Güç ve zariflik. Jaguar, arabalarındaki zıplayan kedi figürünü, meydana gelebilecek kazalarda, yayaların yaralanma riskini azaltmak için değiştirdi. Firma, ürettiği yeni modellerine jaguar yerine, jaguar resimli bir plaket monte ediyor.
FERRARİ: HEDİYELİK BEYGİR
Anlamında ilginçlik yatan firma İtalyan kontesin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettiği at maskot, Ferrari'nin amblemini teşkil etti. Amblemdeki ana renkler sarı ile kırmızı, firma sahibinin yaşadığı komşuşehir Modena'yı ve yarışa olan sevgiyi simgeliyor.
PORSCHE: SUEBYALI’NIN GURURU
Porsche amblemi, 1952 yılından bu yana Suebya milliyetçiliğini öne çıkartan simgelere yer veriyor... Amblemdeki siyah at, Almanya'nın Stuttgart şehrinin armasından. Geyik boynuzu ile kırmızı-siyah çizgiler ise Almanya'nın Württemberg köyünün flamasından alıntı.
NİSSAN: GÜNEŞ VE DÜRÜSTLÜK
Markanın, daire içine yazılmış ismi, güneşin doğuşu ile Japon bayrağındaki beyaz zemin içindeki kırmızı noktayı simgeliyor.Amblem, dürüstlüğü ve samimiyeti sembolize ediyor.
MITSUBISHI: SAMURAY ERDEMİ
Üç kanatlı baklava şeklindeki amblemde, Samurai armasından esinlenilmiş. firmayı kuran iki Japon aile, tercih ettikleri amblemin sorumluluk bilincini, centilmenliği ve cemiyetler arası uyumu simgelediğine işaret ediyor.
ROLY ROYCE: SEVİMLİ EMİLY

Henry Royce 1884’te elektronik ve makine üreten bir fabrika kurdu. 1904’te ilk otomobilini yaptı. Aynı yıl Londra’da otomobil satan Charles Rolls’la tanıştı. İkili işbirliği yapmak üzere anlaştı. Royce’un yaptığı otomobilleri Rolls satmaya başladı. Otomobillerin adı "Rolls Royce" oldu. Lüks marka Rolls Royce’un kaputundaki zarif şekil 1911 yılından geliyor. Şekil, tasarımcının sevgilisini temsil ediyor. Orijinal adı "Spirit of ecstasy" (yeniliğin ruhu). Şekle, halk dilinde "emily" adı verildi.


CHRYSLER: YENİ ARABALARA ESKİ TASARIM


Firmanın kurucu ve sahibi Walter Chrysler'in isteği üzerine, 1998 yılından sonra üretilen Chrysler modellerine 20'li yıllardaki eski amblem takılmaya başlandı.amblemdeki daireler lastiği simgeliyor.


FİAT: ÖZÜNE DÖNÜŞ
 Fabrica Italiana Automobili orino. Gerçek ismi uzun olduğu için firma sahibi kısaltmayla firmanın marka amblemini oluşturdu. Basit amblem 60 yıl aradan sonra 1990 yılında defne ağacı çevreli daire içine yerleştirildi. Amblem firmanın uzun geçmişini ve spor alanındaki başarılarını simgeliyor.


SAAB: ANKA KAFASI Svenska Aeroplan Aktiebolaget (İsveç Uçak Anonim Şirketi)
İsveç araba yapımcısı amblemde vatan severliğini ortaya çıkartıyor. Amblemde, firmanın merkezinin bulunduğu Schonen eyaletinin amblemindeki taç giymiş "anka" kafasına yer veriliyor.


CİTROEN: (KURUCUNUN SOYADI)
André Citroën 1919 yılında kurduğu Fransız otomobil şirketine kendi soyadını verenlerden


HYUNDAİ: ŞİMDİKİ ZAMAN

 
Hyundai, Güney Koreli otomobil üreticisi ve çelik sanayicisi firmadır. Kore dilinde Hyundai şimdiki zaman, asri zaman anlamındadır. Hyundai, aralarında inşaat müteahhitliği, otomobil, gemi yapımı, sigortacılık, elektronik, lojistik de bulunan pekçok alanda etkinlik göstermektedir.


Kore dilinde Hyundai şimdiki zaman, asri zaman anlamındadır.
OPEL: (KURUCUNUN SOYADI)

 
Kurucusu “ADAM OPEL”in ismidir. Opel, önceleri sadece dikiş makinaları üretiyordu. 1899 yılında araba üretmeye başlayan Opel, ambleminde tekerlek içinde şimşeğe yer veriyor. Amblemdeki tekerlek güveni, şimşek ise hızı simgeliyor
FORD: (KURUCUNUN SOYADI)
Kurucusu HENRY FORD un ismidir. Mavi plaka üzerine süslü püslü harflerle yazılı Ford, nostaljik bir geçmişi anımsatıyor. 1903 yılından bu yana kullanılan Ford ambleminde, geçici bir süre için Köln Katedrali'nin silüeti yer almış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder